Cursus aanbod – Gezonde voeding

terug naar Cursusaanbod
terug naar Cursusaanbod Voeding

Gewoon gezond, wat is dat en hoe doe je dat? Met alle hypes van tegenwoordig lijkt het bijna een onmogelijke opgave. Terug naar de basis, zodat je makkelijker gezonde(re) en lekkere keuzes kunt maken
– voor jouw boodschappenlijstje (Focus sessies) en
– tijdens jouw boodschappenrondje (Boodschappen expeditie)

En ervaar dat gezond(er) eten echt niet ingewikkeld hoeft te zijn of veel tijd moet kosten (Gezonder Genieten: bakken en proeven)

Gezond(er) eten….? Beter weten is beter eten!

Informatie per cursus

Lees hier meer info over de instapcursussen.

Boodschappen expeditie
Super Voedzaam
Muriël van Wijk


Op de hoogte blijven van nieuwe data? Mail naar: contact@ngcmaarssen.nl
MEER INFORMATIE?

  • Deel 1 Gezonde voeding en wat heb je nodig? Etiketten lezen, hoe doe je dat zonder een halve chemicus te zijn. We maken een start met de afdelingen binnen de supermarkt en wat zij te bieden hebben. Hoe zorg jij voor een winkelmandje vol producten die echte voedingswaarde geven? Die je dichterbij gezondheid brengen i.p.v. verder ervan af. (5 april)
  • Deel 2 We vervolgen onze weg door de supermarkt en nemen de overige afdelingen van de supermarkt onder de loep. Tenslotte krijg je tips & tricks voor jouw toekomstige boodschappenrondes, zodat je echt met andere ogen door de supermarkt struint. Stap voor stap, goed gevoed! (12 april)

Good Food = Good Mood
Super Voedzaam
Muriël van Wijk


Op de hoogte blijven van nieuwe data? Mail naar: contact@ngcmaarssen.nl
MEER INFORMATIE?

  • Gewoon gezond, wat is dat en hoe doe je dat? Terug naar de basis voor makkelijker, gezond(er) EN lekker. Tips voor je boodschappenlijstje.
  • 1.BrainFood
    Voeding die je helpt om scherp en gefocust te blijven.
    Leer bewuste keuzes te maken in wat je wel en niet op tafel zet. Jouw hersenen zijn een geval apart en zorgen samen met je buik voor de processen die elke dag in jouw lijf plaatsvinden. Ze geven helderheid, balans en vrolijkheid of maken je juist verward, vergeetachtig, neerslachtig en vermoeid. Wat kun je het beste in je mandje gooien voor volop FOCUS
  • 2. SuikerSpinsels
    Over suikers en andere (ongezonde) gewoontes. Suiker is suiker, of niet? Maar heb je nu wel of geen suiker nodig en waar zit het allemaal in. Hoe herken je suikers op een etiket, wat kun jij doen om de suikers die je eet in goede banen te leiden? En zoetstoffen of suikervervangers hoe zit het daar dan eigenlijk mee? Samen zoetekauwen we ons een weg door de paden van luilekkerland met als resultaat dat suikers voor jou voortaan gesneden koek zijn.

  • 3. Vet belangrijk!
    Vet, daar krijg je hoog cholesterol van, dichtgeslibde aderen of je wordt er in elk geval dik van. Of zit het toch wat anders….. welke vetten zijn er, welke kan je goed gebruiken en in welke kun je het beste bakken? Welk vet zit waar in, welke te vermijden en hoe leer je de goede kennen? Laat je meenemen in een kijk op ‘vet’ die je wellicht niet gewend bent en je misschien juist helpt af te vallen of je energieker te voelen. Want dat vet is een slimmerik. Laat je vet verbazen!

Zoet gezond: bakken & proeven
Gezonder Genieten:
Super Voedzaam
Muriël van Wijk

Data:
SnackAttack
zondag 3 maart of zondag 7 april
BreakFast
zondag 10 maart of zondag 21 april

Kosten:
77,- voor de set van 2. (losse sessie 44,-)

DIRECT AANMELDEN

  • Neem eigen bakjes mee om je eigen smikkelwaar mee naar huis te nemen. 

    In deze snelkookpan van 2 workshops neem ik je graag mee in een uitgebreide “Experience”. Lekkerbek je mee?
    En ga naar huis met meer rust in je hoofd en bakjes gevuld met lekkere gezonde tussendoortjes en/of ontbijt, zodat je thuis nog even na kan genieten.

    1. SnackAttack: Je proeft en maakt gezonde energieballetjes, power-repen, brownies, smoothies,  cake en/of muffins.
    Je leert ze te maken met voedzame ingrediënten, waarvan je de meeste gewoon bij de supermarkt koopt. 

    2. BreakFast: Meer groente, vezels en minder suikers. Eet jij wel eens bloemkool, zoete aardappel of courgette in je ontbijt? Laten we beginnen met een goede start van jouw dag. Proef en maak voedzame ontbijtcake, -muffins, -taart en/of pudding, ook met (verstopte) groente door je ontbijt.
  • Leer hoe je zorgt dat je niet snel teruggrijpt naar dat vertrouwde bammetje kaas elke dag. Jij weet na deze workshop variatie aan te brengen en dat in een mum van tijd, zonder moeilijk gedoe.